فروش انواع بویلر تشعشعی تا 20 درصد تخفیف قیمت خرید

فروش انواع بویلر تشعشعی تا 20 درصد تخفیف قیمت خرید

مجموعه عظیم مشهد بخار با افتخار اعلام می نماید که کلیه انواع بویلر تشعشعی را با ارزانترین قیمت در بین کارخانجات تولید کننده تا 20% تخفیف ویژه در بازار ایران و جهان در اختیار خریداران قرار می دهد در این مقاله به موضوع بویلر تشعشعی که تخصص مجموعه بزرگ مشهد بخار می باشد خواهیم پرداخت.


مشهد بخار هم اکنون با بیش از 40 سال سابقه درخشان در طراحی و تولید انواع دیگ بخار – دیگ روغن داغ – دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز فعالیت دارد در این مطلب به موضوع بویلر تشعشعی خواهیم پرداخت . ضمنا ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع بویلر تشعشعی باضمانت و خدمات پس از فروش و 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی دانشگاه ها کارخانجات هتل ها و ... می باشیم.

مجموعه عظیم مشهد بخار همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع بویلر تشعشعی در خدمت شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در بویلر تشعشعی با ما همراه باشید . ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار با بیش از 40 سال سابقه درخشان کلیه تولیدات خود را در بازارهای داخلی و خارجی با بهترین متریال برای مشتریان خود تدارک دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از بویلر تشعشعی را در مجموعه مشهد بخار بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد. 

تقسیم بندی انواع بویلر

دیگهای بخار برای تولید بخار آب گرم بمنظور تولید برق ، استفاده در پروسه های صنعتی و گرمایش بکار می روند. تقسیم بندی انواع بویلر بر اساس عملکرد آنهاست. صنایع شیمیایی ، دارویی ، غذایی ، تولید کاغذ ، قند و شکر و… از صنایعی هستند که هر یک به نحوی از بویلر استفاده می کنند. در یک نگاه اجمالی می توان مجموعه بویلر را به صورت زیر تشریح کرد.

بطور کلی دیگهای بخار بر این اساس طراحی می شوند که انرژی را که معمولاً از احتراق سوختها بدست می آید به سیال درون دیگ انتقال می دهند و بخار یا آبگرم با فشار ، درجه حرارت و کیفیت مورد نیاز را تولید می کنند و در این روند بایستی ضایعات حرارتی تا حد ممکن کاهش یابد.

تعریف بویلر

بویلر مجموعه ای است شامل اجزائی نظیر درام ، سیستم  چرخه طبیعی ، سیستم چرخه اجباری ، کوره ، سوپر هیتر ، ری هیتر ، اکونومایزر ، علاوه بر اجزای فوق هر بویلر شامل دو فن کشش اجباری ، دو فن تزریق ، دوگرمکن هوا ، چهار گرمکن هوا به وسیله بخار هم چنین تجهیزات اشتعال سوخت و سیستم شستشو دهنده اتوماتیک می باشد. کوره و ناحیه HRA (بازیابی حرارتی) از دیگر قسمت های یک بویلر است که عمل احتراق در ناحیه کوره صورت می گیرد.

اشتعال سوخت

محصولات احتراق با گذشتن از ناحیه بازیابی حرارت بخار را سوپر هیت کرده و همچنین تجهیزاتی که صرفه های اقتصادی را موجب می شوند نظیر اکونومایزر را حرارت دهی می کنند. قسمت های کف ، سقف ، جلو و دیواره های کناری  بویلر که ناحیه کوره  HRA را تشکیل می دهند از لوله هایی ساخته شده  که آب در آنها جریان داشته و به دیواره های آبی  (WATER WALL) معروفند در دیوار بویلر 16 مشعل و در دیواره عقب کوره 8 مشعل دیگر در ردیف های چهار تایی بصورت عمودی جا سازی می شوند که عمل اشتعال سوخت را به عهده دارند.

تقسیم بندی انواع بویلر

دیگهای بخار از دیدگاههای مختلف مانند ، ساختمان ، ظرفیت ، کارکرد ،‌ نوع سوخت و غیره قابل دسته بندی می باشند.

  • دیگهای تهیه آبگرم
  • دیگهای تهیه بخار
  1. دیگهای آبگرم دارای  ظرفیتهای نسبتاً پایین می باشند و آبگرم را برای مصارف و پروسه های صنعتی و نیز بمنظور استفاده در گرمایش صنعتی و خانگی ،‌ تهیه می کنند. ظرفیت این دیگها را معمولاً بصورت مقدار انرژی حرارتی منتقل شده به آب ( KW  یا MW) نشان میدهند در حالیکه ظرفیت دیگهای بخار را با مقدار تناژ بخار تولیدی بیان می شود . بعنوان مثال یک دیگ آبگرم بظرفیتMW  1  با احتساب راندمانی حدود 80%  قادر است قریب 7  تن آب را  در ساعت از دمای   200c  به   دمای  120 0c گرم کند.

دسته بندی دیگ های بخار

دیگهای بخار بازیافت حرارتی براساس کاربردهای موردنظر به دودسته کلی تقسیم میشوند:

الف : دیگهایی که بازیابی حرارت در آنها بعنوان هدف ثانویه مطرح بوده و هدف اصلی سرد کردن سیال گرم در یک فرایند صنعتی می باشد. با توجه به کاربرد مورد نظر دمای سیال خروجی باید در یک محدوده مشخص کنترل گردد که این کار با روشهای گوناگونی انجام می گیرد و رایج ترین روش بای پس کردن بسیاری از کارخانجات شیمیایی از جمله واحد های تولید هیدروژن و اسید سولفوریک از این نوع دیگها استفاده می نمایند.

ب: دسته دوم دیگهایی می باشند که به هدف بیشترین بازیابی حرارت از گازگرم و با توجه به مطالعات اقتصادی و فنی (خوردگی و … ) طراحی می شوند.

دسته بندی دیگ های بخار براساس سیال گرم و سرد

دیگ های بخار بازیافت حرارتی براساس قرارگیری سیال گرم و سرد نسبت به دیگ به دو دسته کلی تقسیم می شوند

الف – دیگهای آب گرم لوله آتشی ( Fire Tube) :

فشار این دیگها معمولا 6 آتمسفر و کمتر  می باشد و با اطمینان خوب قادر به تهیة آبگرم تا دمای   120 0 cمی باشند ، بدون اینکه مشکل ایجاد بخار در سیستم وجود داشته باشد. (درفشار 6 آتمسفردمای اشباع   158 0 c می باشد.)

 ب- دیگهای بخار لوله آبی

طبقه بندی از لحاظ موقعیت سیال گرم و سرد نسبت به دیگ بخار :

الف : دیگهای بخار لوله دودی (Fire Tube boilers) :

این نوع دیگها به طور وسیعی در واحدهای شیمیائی ، پالایشگاهها و دیگر مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.در این نمونه گازهای داغ که میتوانند در فشارهای بالا باشند در داخل لوله جریان یافته و باعث تولید بخار اشباع در فشار کم در خارج لوله ها می گردند.دیگهای بخار لوله دودی در انواع یک مسیره  (Single pass)و یا چند مسیره  (multi pass)طراحی میشوند.

در مدل اول گازهای داغ از یک طرف وارد شده و از طرف دیگر خارج می شوند و مدل دوم در مواردی بکار میرود که با توجه به کاربرد مورد نظر طول دیگ بخار محدود باشد. این نوع دیگها عموماً برای تناژها و فشارهای پائین اقتصادی تر از دیگهای لوله آبی می باشند افت فشار در آنها در ظرفیتهای مساوی بیش از دیگهای لوله آبی می باشد.

دیگ بخار لوله دودی

دیگهای بخار لوله دودی در انواع ساده و یا با درام مجزا ساخته می شوند که نوع ساده آن ارزانتر از نوع دوم است و نوع دوم در مواردی که فلوی حرارتی در جلوی دیگ در اثر دمای بالای گازها و یا ضرائب بالای انتقال حرارت زیاد می باشد و همینطور زمانیکه تولید بخار با کیفیت بالا مورد نظر است استفاده می شود. شکل A  نمونه دیگ بخار لوله دودی نوع ساده که فاقد درام مجزا می باشد را نشان میدهد.

یک درام مجزا به طراح این امکان را می دهد که با بکار گیری جدا کننده ها (Separators) امکان تولید بخار با کیفیت بالا صورت گیرد. در صورتیکه در مدلهای ساده بعلت اینکه فضای اشغال شده بوسیله بخار در داخل دیگ کم می باشد امکان نصب جدا کننده ها نبوده و در نتیجه فقط می توان با این دیگها بخار مرطوب یا خالص ppm 3-2 تولید کرد.

کاربرد دیگ بخار لوله دودی

دیگهای لوله دودی فقط برای تولید بخار در فشار پائین ( تا حدود psig 1400 ) مناسب می باشند که این موضوع به علت آن است که برای یک فشار مساوی ضخامت مورد نیاز برای لوله هایی که تحت فشار خارجی قرار گرفته است به مراتب بیش از   لوله هایی است که تحت فشار داخلی قرار میگیرند.

علاوه بر این ضخامت مورد نیاز پوسته دیگ ، با افزایش فشار به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. در نتیجه استفاده از این نوع دیگ در فشارهای  بالا، اقتصادی نمی باشد. در تناژهای بالا یا (Pinch Point) کم ، بیشتر دیگهای بازیافت حرارتی که در سیکلهای ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرند سطح مورد نیاز بسیار بالا می باشد که این باعث افزایش طول مورد نیاز و افزایش افت فشار می گردد.

نتیجه گیری:

بنابر این استفاده از این نوع دیگ در این کاربردها بعلت اقتصادی نبودن توصیه نمی شود. استفاده از سوپر هیتر و اکونومایزر در این دیگها امکان پذیر است. سوپر هیتر را می توان هم در ابتدا و هم در انتهای دیگ با توجه به دمای گازهای ورودی به دیگ قرار داد. در برخی از طرحها برای قرار دادن سوپر هیتر در دمای مناسب از دو دیگ با یک سوپرهیتر مشترک که بین آن دو قرار دارد استفاده می شود.

این دیگها با سیستم کنترل و حفاظت بیشتر تا فشار 10 آتمسفر نیز ساخته می شوند .ظرفیت این دیگها که در صنعت و مصارف گرمایشی کاربرد بیشتری دارند در حدود 0/1 –6 MWمی باشد .

مقطعی از دیگهای آبگرم لوله آبی

این نوع دیگها  برای تولید بخار با فشار ، دما و تناژ بالا ( حتی تا ظرفیت 500 تن در ساعت ) مناسب می باشد. در این نوع دیگها می توان از سطوح توسعه یافته (Extended Surfae)  در صورت تمیز بودن گازهای گرم به منظور کاهش حجم دیگ استفاده نمود. همچنین به علت حجم کمتر آب موجود در دیگ زمان راه اندازی و عکس العمل آن نسبت به سیستم کنترلی ، سریعتر می باشد. در صورت استفاده از گازهای گرم با فشار بالا ، به علت افزایش ضخامت مورد نیاز پوسته خارجی ، از این نوع دیگ استفاده نمی شود.

به علت اینکه ظرفیت انتقال حرارت مربوط به جریان گاز در این نوع دیگها بیشتر از دیگهای لوله دودی  می باشد سطوح انتقال حرارت در آنها کمتر بوده و در نتیجه افت فشار نیز کمتر می باشد استفاده از این نوع دیگها در تناژهای پائین ( کمتر از 25 تن بر ساعت ) در مقایسه با دیگهای لوله دودی اقتصادی نیست ولی در تناژهای بالاتر استفاده از آن اقتصادی تر از دیگهای لوله دودی میباشد.

انواع دیگهای بخار

دیگهای بخار در دامنه وسیعی از ظرفیت و فشار کاربرد دارند بطوریکه ظرفیت دیگهای بخار از حدود چند صد کیلوگرم در ساعت تا چندین هزار تن در ساعت بخار موجود دارد. دیگهای بخار از نظر نحوة انتقال حرارت و ساختار کلی به دسته های عمدة زیر تقسیم می شوند :

  1. دیگهای بخار لوله آتشی ( استوانه ای )   Fire Tube (cylin drical ) Boiler
  2. دیگهای بخار لوله آبی                 Water tube  BLR
  3. دیگهای بخار بازیابی                    Wast heat  BLR

1-دیگهای بخار لوله آتشی ( فایرتیوب)

این دیگها از یک محفظة نسبتاً بزرگ استوانه ای با قطر زیاد تشکیل می شود که محفظة احتراق و لوله های بویلر را در بر میگیرد. در این نوع بویلر گازهای داغ حاصل از احتراق از درون لوله ها عبور می کند و حرارت را به آب که در خارج از لوله ها قرار دارد منتقل می کند. دیگهای لوله آتشی برای مقاصد گرمایش پروسه های صنعتی بصورت ثابت و بصورت دیگهای قابل حمل نیز تولید و بکار می روند  .

طراحی دیگ های بخار فایرتیوب

این بویلر ها در ظرفیت کم از حدود چند صد کیلوگرم در ساعت تا حد اکثر 25 تن در ساعت تولید می شوند. دیگهای با ظرفیت 12 الی 15 تن در ساعت به بالا دارای دو محفظة احتراق ( لوله آتش ) و دو مشعل می باشند.توان تولید بخار در این نوع بویلر پائین است. همچنین راندمان آن پائین است سیستم آن قدیمی است. دیگهای بخار لوله آتشی بعلت داشتن محفظة بزرگ آبِ تحت فشار از نظر فشار و ظرفیت محدودیت دارند و معمولاً برای فشارهای پایین مانند 6 آتمسفر و کمتر و گاه تا 10 الی 12 آتمسفر طراحی می گردد.

البته این محدودیت بیشتر یک محدودیت اقتصادی می باشد زیرا بعلت وجود محفظه تحت فشار با قطر زیاد نیاز به ضخامت جداره زیاد می باشد که این مسئله از نظر مصرف مواد ،‌ مسائل ساخت و نیز مشکلات دیگر نظیر تنشهای حرارتی قابل توجه است.

اجزائی از دیگ بخار لوله آتشی

این بویلرها معمولاً برای تولید بخار اشباع بکار می روند. اما برخی از شرکتها ، بویلرهای لوله آتشی سوپر هیتر دار نیز تولید می کنند ، که در مواردیکه بخار داغ (Super heat) در تناژ کم مورد نیاز است این دیگها مقرون به صرفه خواهد بود .

1- سوپرهیتر 2- کولر کنترل کننده دمای بخار 3-شیر کنترل کننده دمای بخار 4-خروج بخار

دیگ بخار لوله آتشی بزرگ

در بویلر های بزرگتر محفظة چرخش از دیواره لوله آبی ساخته میشود تا ضمن افزایش سطح حرارتی مشکلات تنشهای حرارتی در محفظه های چرخش دود مرتفع می گردد

1– سوپر هیتر

2- پمپ حفاظتی چرخش آب

3- کنترل کننده دبی برای حفاظت بویلر

4- سطح حرارتی برای خنک کردن بخار ( کنترل دمای بخار)

5- شیر سه راه موتوری برای کنترل نهایی بخار

در این بویلرها زمان رسیدن به فشار کارکرد ( از حالت سرد)‌ به نسبت ظرفیت در مقایسه با بویلر های (بزرگ ) لوله آبی ، بعلت حجم زیاد آب بیشتر است. همچنین برای افزایش راندمان این دیگها در مسیر دود المانهای حرارتی برای بالا بردن دمای آب تغذیه (Economizer) نصب می شود با اینکار می توان دمای دود ورودی به دودکش را تا حدود 140 درجه سانتیگراد کاهش داد و در نتیجه راندمان بویلر افزایش می یابد. برای کنترل دمای دود نیز با استفاده از المانهای حرارتی (ترموکوپلT ) توسط سیستم کنترل مربوط با تنظیم میزان باز و بسته بودن دریچة کنار گذر دود (A) دمای دود خروجی را تنظیم می کند.

دیگهای بخار لوله آبی  (Water tube Boilers)

همانگونه که ذکر شد ظرفیت بویلرهای فایر تیوب از نظر ظرفیت ( تناژ بخار ) و فشار محدود است. این محدودیت بعلت وجود بدنة استوانه ای با قطر زیاد می باشد که نیازمند جدارة ضخیم بمنظور تحمل تنشهای ناشی از فشار می باشد. از طرف دیگر جدارهای ضخیم خود باعث ایجاد تنشهای حرارتی در حین کارکرد می گردد. لذا بویلر های واتر تیوب که از لوله های با قطر کم و درام تشکیل می شوند مطرح میگردد. قطر درام نیز نسبت به ظرفیت تولید بخار و فشار کار کرد در مقایسه با بویلرهای فایر تیوب خیلی کوچکتر است .

دسته بندی دیگ بخار لوله آبی بر اساس جریان

الف :‌ بویلرهای گردش اجباری Forced circulation) )

ب: بویلرهای گردش طبیعی (Natural cir.)

ج: بویلر های با گردش کنترل شده (Controled Forced cir.)

د: بویلر های یک مسیره (One through BLRS)

د:‌ حرکت و چرخش آب در دیگ بخار

با توجه به دسته بندی های فوق ملاحظه می شود که مسئله چرخش آب در دیگ بخار یکی از فاکتورهای عمده در این دستگاه می باشد زیرا برای خنک کردن لوله های کوره ( یا بعبارتی جذب حرارت ناشی از احتراق ) همواره بایستی آب در لوله های کوره در حرکت باشد ، تا از داغ شدن لوله ها و سوختن آنها جلوگیری شود. در ضمن با توجه به میزان حرارت آزاد شده در کوره ، جابجایی و سرعت انتقال آب بایستی از حداقل معینی بیشتر باشد تا قابلیت جذب حرارت وارده وجود داشته باشد.

 سیستم گردش اجباری (Forced Ciraulation)

جریان لازم در این سیستم بوسیلة پمپ های چرخشی (Boiler circulation Pump – BCP) ایجاد می شود. همانگونه که از نامگذاری این سیستمها بر می آید آب در یک سیستم بسته در گردش است. آب درون لوله های کوره یا جذب حرارت به مخلوط آب و بخار تبدیل و نسبت بالا و از طریق لوله های بالابرنده (Riser) به درام وارد می شود. جدا سازی آب  بخار در درام انجام میگیرد و آب جداشده (ونیز آب تازة وارده به درام)‌ ازطریق لوله های پایین آورنده(Down Comer)  به قسمت پایین کوره هدایت وبا استفاده ازپخش کننده ها(Distributer / Feader)مجددا به لوله های دیواره کوره وارد میشود. در سیستم گردش اجباری پمپهای چرخشی در مسیر این چرخش قرار می گیرند و کار گردش آب را انجام می دهند.

دیگهای گردش اجباری :

مزیت این دیگ توانایی راه اندازی سریعتر و سطح زیر بنای کوچکتر نسبت به دیگهای گردش طبیعی می باشد. یکی از معایب این نوع دیگها این است که بعلت آرایش خاص لوله ها ( افقی ) در شار حرارتی کمتری لوله درمعرض DNB (قطع جوشش   هسته ای ) قرار می گیرد که این بعلت جدا شدن آب و بخار ( لایه ای شدن جریان ) در سرعتهای پائین در لوله های افقی می باشد.

سیستم گردش طبیعی ( Natural  Circulation )

در این سیستم چرخش آب بدون استفاده از پمپ و بعلت اختلاف دانسیتة آب ( درون لوله های پایین برنده ) و مخلوط آب و بخار ( درون لوله های دیواره کوره )‌ و نیز اختلاف ارتفاع (H) بین درام و هدر پایینی ایجاد می شود. بنابراین در این سیستم ارتفاع بویلر و بزرگی قطر لوله ها و آرایش ساده سیستم چرخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بایستی چنان طراحی شود که افت اصطکاکی مدار حداقل باشد تا میزان آب لازم به گردش در آید.

یاد آور می شود میزان آب در گردش در بویلرهای چرخشی به مراتب بیش از تناژ بخار تولیدی بویلر می باشد به صورتی که میزان آب در گردش در بویلر های بزرگ و نیروگاهی حدود 4 تا 7 برابر میزان بخار خروجی از بویلر و در بویلر های کوچک صنعتی این مقدار چرخش (Ciraulation Ratio)  به 20 تا 30 برابر ظرفیت بخار بویلر می رسد.

نتیجه گیری

بنابر این در بویلر های گردش اجباری بایستی ظرفیت آبدهی پمپهای چرخش خیلی زیاد و پمپهای عظیم مورد نیاز است. در بویلرهای گردش طبیعی با افزایش گرمای داده شده به کوره بعلت افزایش اختلاف دانسیتة فوق الذکر ، مقدار آب در گردش بیشتر می شود اما این افزایش محدودیت دارد. زیرا با افزایش آب در چرخش از یک طرف افت اصطکاکی بیشتر می شود و از طرف دیگر افزایش درصد بخار در لوله های کوره کار انتقال حرارت را کند خواهد کرد. نمودار سیستم گردش با بار بویلر نشان داده شده است. طبیعی است سیستم بایستی در قسمت چپ منحنی قرار گیرد و چنانچه سیستم بعلت طرح ناصحیح  قسمت راست منحنی قرار گیرد سیستم گردش دچار اختلال و باعث سوختن لوله های  کوره خواهد گردید.

بطور خلاصه در سیستم چرخش طبیعی ( Natural Cir) قطر لوله ها بایستی بزرگتر و ارتفاع بویلر نیز بیشتر باشد و در سیستم چرخش نیز ، بایستی از پیچیدگی پرهیز کرد. در حالیکه در سیستم گردش اجباری محدودیتهای فوق کمتر است اما نیاز به پمپهای چرخش عظیم الجثه می باشد که علاوه بر هزینة اولیه دارای هزینه جاری و نگهداری نیز خواهند بود.

سیستم گردش کنترل شده : ( Controled Forcid cir )

این سیستم ترکیبی از دو سیستم فوق می باشد. بعبارتی مقداری از فشار (Head)  و انرژی لازم برای چرخش آب توسط پمپ و مقداری با استفاده از اختلاف دانسیتة‌ آب پایین آورنده و لوله های کوره تامین می شود. بدیهی است فشار لازم پمپ در این سیستم کمتر از سیستم اجباری خواهد بود .

انواع دیگهای لوله آبی با گردش طبیعی

دیگهای لوله آبی درانواع مختلفی ساخته میشوند که در مورد آن اشاره می کنیم :

1-دیگهای لوله آبی دو درامه شیب دار: ( Slant type two drum water tube boilers)

این نوع دیگ دارای این قابلیت است که می توان با توجه به شرایط عملکرد ، مسیرهای متفاوتی برای عبور گازهای ورودی و خروجی انتخاب نمود. این مدل برای استفاده از اکونومایزر و سوپرهیتر مناسب بوده و یکی از مزایای آن سهولت تعویض لوله ها در هنگام تعمیر می باشد.

3-دیگهای SC با مشعل کمکی : (“SC” type. Supplementary fired boilers)

در سیکلهای ترکیبی می توان با استفاده از مشعل کمکی دمای گازهای خروجی از توربین گاز را به منظور رسیدن به ظرفیتهای بیشتر تولید بخار بالا برد. این مشعل معمولاً در داخل کانال دود قرار می گیرد که با این روش می توان دمای دود را تا حدود 700-800 درجه سانتیگراد افزایش داد.

بالا بردن دما

در صورتیکه بخواهیم دمای دود را بیش از مقدار 800 درجه سانتیگراد بالا ببریم قرار دادن مشعل در کانال دود امکان پذیر نیست زیرا باعث سوختن کانال (burnout) میشود. در این صورت از دیگهای مدل “SC” استفاده می شود. در ضمن این نوع دیگهای بخار شبیه دیگهای انتقال حرارت در این نوع دیگ شامل هر دو نوع انتقال حرارت جابجایی و تشعشعی می باشد. اتاق احتراق بوسیله دیواره های آبی (Water wall) پوسانده شده اند. در این قسمت انتقال حرارت عمدتاً از نوع تشعشعی می باشد و محصولات احتراق همراه با گازهای خروجی از توربین گاز پس از عبور از این ناحیه وارد ناحیه انتقال حرارت جابجایی (Convection zoon) می شوند که در این قسمت انتقال حرارت از نوع جابجایی می باشد.

تلفات خاکستر و تشعشعات بویلر ، تشعشعات سطحی و کنوکسیون

تلفات حرارتی ناشی از تشعشعات قابل تخمین می باشد. اندازه گیری تلفات حرارتی تشعشعات در هر نوع دستگاهی بطور خاص بر روی دستگاه بزرگ احتیاج به نصب تعداد زیادی ترموکوپل بر روی سطح مورد نظر دارد. اخیرا تستهای تشعشعات بر روی دستگاههای بزرگ نشان می دهد که مقدار تلفات تشعشعاتی که توسط منحنی مرجع تعیین گردیده بالا می باشد . تلفات تشعشعات مربوط به خاکستردان بخشی از حرارت آزاد شده در کوره توسط تشعشعات به خاکستردان منتقل می گردد و به صورت حرارت محسوس در  خاکستر تخلیه شده به خاکستردان هدر می رود و در آب موجود در خاکستردان ریخته می شود در بویلرهای کوچک با خاکستردان های خشک که ابزار خاموش کننده خاکستر مجهز نمی باشند بخشی از این حرارت از طریق دیواره های خاکستردان تلف می گردد چون اندازه گیری این تلفات برای این نوع بویلرها متشکل و غیر عملی است، در محاسبات بعنوان تلفات مشخص در نظر گرفته نمی شوند اما بعنوان بخشی از سطح تشعشعی و کنوکسیون در نظر گرفته می شوند.

در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار تمام تلاش خود را به کار گرفته اییم تا بتوانیم هر نوع از دیگ بخار – دیگ روغن داغ – دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز را با ارزانترین قیمت و تا 20% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر کارخانجات فعال در ایران طراحی و تولید نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. مجددا توصیه اکید داریم حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از دیگ بخار – دیگ روغن داغ – دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی و ... را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های - - 09152152481 تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.

 

فروش انواع بویلر تشعشعی تا 20% تخفیف قیمت خرید