بویلر تشعشعی با راندمان بالا و بدون نیاز به سوخت

بویلر تشعشعی با راندمان بالا و بدون نیاز به سوخت

مجموعه صنعتی مشهد بخار یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده تجهیزات موتورخانه ای و تاسیساتی در کشور به شمار می رود. این شرکت تنها تولید کننده بولیر تشعشعی در کشور است و انواع بویلر تشعشعی را تولید و با قیمتهای استثنایی تقدیم صنعتگران زحمت کش کشور می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش بویلر تشعشعی می توانید با یکی از شماره های 05135411722 - 09155807005 - 09157607106 - - 09371889859 تماس حاصل فرمایید.


مهمترین و اساسی ترین نکاتی که باید در هنگام خرید بویلر تشعشعیدر نظر گرفته شود را بیان نمایید.

بویلر تشعشعی با راندمان بالا و بدون نیاز به سوخت 

در هنگام خرید بویلر تشعشعی (رادیاتور)، موارد زیر را در نظر بگیرید:

1. نوع بویلر: انواع مختلفی از بویلرهای تشعشعی موجود است، از جمله بویلرهای گازی، الکتریکی و گازوئیلی. بررسی کنید که کدام نوع بویلر برای شما مناسب است. (با توجه به نیاز گرمایشی خانه و نوع سوخت مورد نظرتان)

2. ظرفیت حرارتی: مطمئن شوید که ظرفیت حرارتی بویلر مناسب برای منطقه و متراژ فضایی است که قصد گرم کردن آن را دارید. برای محاسبه ظرفیت حرارتی مورد نیاز می‌توانید با یک متخصص مشورت نمایید.

3. راندمان: راندمان بویلر به میزان تبدیل سوخت به حرارت برای گرمایش محیط است. بویلرهایی با راندمان بالاتر عملکرد بهتری دارند و کمترین مقدار انرژی را از دست می‌دهند. در نظر داشته باشید که راندمان بویلر را بر اساس استانداردهای ملی یا بین‌المللی ارزیابی کنید.

برای انکه بدانیم بویلر تشعشعی چیست و چه مزایایی دارد نخست باید با انواع بولر آشنا شویم سپس به معرفی بویلر تشعشعی یا دیگ آب گرم برقی بپردازیم.

انواع بویلرهای تشعشعی در شرکت مشهد بخار با استفاده از برترین تکنولوژی های دنیا در زمینه تولید بویلر تشعشعی تولید می شوند و کارایی فوق العاده ای نسبت به بویلرهای دیگر دارند.

بویلر (Boiler) یک کلمه انگلیسی است که معنای مرسوم آن انجام عمل جوشاندن و یا جوشاننده می باشد و این کلمه مرتبط با عمل بویلینگ (Boiling) که به معنای رساندن دمای یک سیال به نقطه جوش آن می باشد و در صنایع گرمایشی، عموماً بویلر به دستگاهی گفته می شود که فرآیند جوش آوردن یا گرم کردن یک سیال را بر عهده دارد.

ویلرها از نظر نوع گرمایش و سیال گرم شونده به گونه های مختلفی تقسیم می گردند که برخی از انواع معروف و پرکاربرد آنها بویلر تولید بخار، بویلر تولید آب گرم و آب داغ و همچنین بویلر گرم کننده روغن داغ می باشند. جدیدترین نوع بویلر نیز بویلر تشعشعی نام دارد.

در زبان فارسی معمولا در صنایع مختلف به جای اصطلاح بویلر از کلمات دیگ و کوره استفاده می گردد که بیانگر دستگاهی با همان کارآیی صنعتی می باشد.

از حیث ساختار فنی و اینکه یک دیگ چگونه کار می کند، بر طبق اصول اولیه می توان چنین تشریح کرد که در اکثر بویلرها احتراق داخلی حاصل از انواع سوخت های فسیلی در بخش کوره انجام شده و این حرارت بنابر پیش بینی انجام شده در طراحی، به اجزای دیگر منتقل می گردد.

و در برخی موارد خاص هم یک بویلر می تواند به عنوان دستگاه طراحی شده در جهت بازیافت حرارت حاصله در نیروگاه های بزرگ (هیت ریکاوری بویلرها ) مورد استفاده قرار گیرد.


اجزای اصلی تشکیل دهنده بویلر

*- پوسته (Shell) جهت نگه داری مواد گرم شونده داخل دستگاه

*-کوره (Furnace) یا محفظه احتراق جهت انجام مراحل ایجاد واکنش شیمیایی سوختن مواد و تولید گازهای داغ

*-اتصالات و نازل ها که جهت ورود و خروج و نصب تجهیزات بر روی بویلر مورد استفاده قرار می گیرند.

*- شاسی یا پایه که جهت نگه داری و تحمل وزن دستگاه می باشند

حال که با بویلر و انواع آن آشنا شدیم بهتر است با روشهای مختلف انتقال حرارت نیز آشنا شویم تا بهتر به کارکرد بویلر تشعشعی پی ببریم

انتقال حرارت از جسمی به جسمی دیگر هنگامی انجام می شود که بین آن ها اختلاف دما وجود داشته باشد. اگر جسم با محیط اطراف خود هم دما باشد بین جسم و محیط، انتقال گرما وجود نخواهد داشت. انتقال حرارت همواره از جسم با دمای بیشتر به جسم با دمای کمتر بوده و هرگز در جهت عکس صورت نمی گیرد. از این جهت می توان گرما را به آبی تشبیه نمود که ازیک مخزن در ارتفاع بالاتر به طرف مخزن در ارتفاع پایین تر جریان می یابد.

سه روش انتقال حرارت عبارتند از؛

  • هدایت یا رسانش (Conduction)
  • جابه جایی یا وزش یا همرفت (Convection)
  • تابش(Radiation)

هدایت مانند جریان گرما از سر گرم میله آهنی به سر دیگر آن، وزش مانند جریان گرمای باد گرم در صحرا و تابش مانند جریان گرما از خورشید به ما است.

کمترین اتلافات انرژی و بیشتری انتقال حرارت در روش تابشی است و بویلرهای تشعشعی شرکت مشهد بخار نیز از همین روش استفاده کرده و راندمان بسیار بالایی دارند.
بویلر تشعشعی مزایای بسیار زیادی نسبت به دیگر انواع بویلر دارد که مهمترین انها راندمان بسیار بالا و در نتیجه مصرف انرژی فوق العاده پایین بویلرهای تشعشعی است.

در ادامه برخی از ویژگی های بویلرهای تشعشعی را تیتر وار ذکر می نماییم:

    قابلیت استفاده در دیگهای بخار و آبگرم
        استفاده از انرژی برق در این بویلرها
        مصرف بسیار پایین نسبت به سایر بویلرهای برقی
        استفاده از المنتهای تشعشعی
        تولید بویلرها با ظرفیت های مختلف
        کارکرد و عمر طولانی نسبت به سایر بویلرهای برقی
        قابلیت کنترل دمای مورد نیاز
        استفاده از بخشی از ظرفیت بویلر
        راندمان 95 درصدی
        قیمت مناسب


برای انتخاب بویلر تشعشعی مورد نظر خود می توانید با کارشناسان گروه صنعتی مشهد بخار به صورت مستقیم ارتباط برقرار کرده و از مشاوره فنی تلفنی ایشان بهرمند شوید. همچنین جدول زیر نیز می تواند تا اندازه ای راهنمای خوبی برای شما باشد:

بویلر تشعشعی با راندمان بالا و بدون نیاز به سوخت