پارامترهای مهم در انتخاب دیگ بخار استاندارد و با ضمانت

پارامترهای مهم در انتخاب دیگ بخار استاندارد و با ضمانت

برای انتخاب دیگ بخار می بایست اطلاعت دقیقی در زمینه دیگ بخار داشته باشید تا بتوانید انتخاب دیگ بخار را برای مجموعه خود به نحو احسن به انجام برسانید. شما می توانید در این زمینه از مشاوره رایگان متخصصین مشهد بخار با تماس با یکی از شماره های 05135411722 - 09155807005 - 09157607106 – 09371889859 بهرمند گردید. انتخاب دیگ بخار را هرگز دست کم نگیرید چرا که اگر در انتخاب دیگ بخار اشتباهی صورت گیرد مشکلات بسیاری را در پی داشته است.


مهمترین و اساسی ترین نکاتی که باید در هنگام خرید دیگ بخار استاندارد در نظر گرفته شود را بیان نمایید.

پارامترهای مهم در انتخاب دیگ بخار استاندارد و با ضمانت 

وقتی قصد خرید یک دیگ بخار استاندارد را دارید، نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

1. استاندارد و کیفیت: بررسی کنید که دیگ بخاری که قصد خرید آن را دارید، با استانداردهای معتبری مانند استانداردهای ASME (American Society of Mechanical Engineers) یا ISO (International Organization for Standardization) سازگاری دارد. این استانداردها نشانگر کیفیت، ایمنی و عملکرد صحیح دیگ بخار هستند.

2. ظرفیت و نیازهای شما: مطمئن شوید که ظرفیت دیگ بخار با نیازهای شما سازگار است. بررسی کنید که دیگ بخاری قادر به تامین حجم و فشار بخار مورد نیاز شما برای فرآیندهای صنعتی یا تجاری هست.

3. مصرف انرژی: به دنبال دیگ بخاری با کارایی انرژی بالا بگردید. سایر موارد در سطح توان مشابه کار می‌کنند اما در مصرف انرژی متفاوت هستند. این مورد می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر هزینه‌های انرژی شما داشته باشد.

انتخاب دیگ بخار به فاکتورهای متععدی بستگی دارد. ابتدا باید بدانید که چه ظرفیتی از دیگ بخار را مد نظر دارید. سپس باید از شرکتی که دیگ بخار استاندارد و با قیمت مناسب تولید می کند دیگ بخار مورد نظر خود را خریداری نمایید. شما می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان مشهد بخار در زمینه انتخاب دیگ بخار با تماس با یکی از شماره های - – 09152152481 استفاده نمایید.

دیگ بخار کاربردهای مختلفی در صنعت دارد و اطلاع از مشخصات دیگ بخار کمک بزرگی در انتخاب دیگ بخار به شمار می اید.


اولین کاربرد مهم و پر مصرف از بخار در خیلی از صنایع جایگزینی حرارت مستقیم با سیستم حرارتی غیر مستقیم و کنترل شده می باشد در توضیح باید ذکر شود که ما از زمان های خیلی دور از روش حرارت دادن بوسیله آتش یا حرارت مستقیم در خیلی از کارها بهره می بردیم که این روش در سیستم های صنعتی جدید اصولا مطلوب نمی باشد.
استفاده های دیگری از بخار به عنوان عامل تمیز کننده ، عامل محرک و انتقال نیرو، عامل پخت بخار زنده ، عامل فرآیندی شیمیایی و خیلی دیگر از موارد همه گویای کاربرد گسترده از بخار می باشد.


لذا  بخار (steam boiler or steam pot) به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات و ماشین آلات گرمایشی که در صنایع غذایی، نساجی،نفت، پتروشیمی، شیمیایی، یونولیت، بتن سازی، تولید قارچ و …. ، مورد استفاده قرار می گیرد. پس میتوان گفت کاربرد دیگ بخار بسیار گسترده بوده و در حوزه های مختلفی میتوان از انواع دیگ های بخار استفاده نمود.
یکی از مهم ترین مزیت های بویلر های بخار ارائه شده در مشهد بخار ، استاندارد بودن آن ها می باشد که از جهت ایمنی و کیفیت مواد مصرفی به هیچ وجه با محصولات غیر استاندارد قابل مقایسه نمی باشند.
و هم چنین توجه به راندمان حرارتی بویلر در کنار استفاده از کیفیت استاندارد ، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد زیرا پایین بودن راندمان سبب بالارفتن مصرف انرژی و هدر دادن سوخت و سرمایه ملی می باشد.
لذا با توجه به آخرین دستاوردهای طراحی و ساخت تجهیزات در زمینه افزایش راندمان از قبیل نصب اکونومایزر ، نصب توربولاتور و تجهیزات پیش گرمایش هوای ورودی مشعل در مسیر افزایش راندمان بویلر و دیگ بخار استاندارد قدم های مفیدی برداشته شده است.

مشخصات انواع دیگ بخار استاندارد و لوازم و مواد مصرفی در ساخت دیگ بخار کیفیت دیگ بخار تولیدی را تعیین می نماید.


 
•    فشار کار بخار متعارف دیگ بخار ظرفیت بالا  ۱۰ اتمسفر می باشد و لیکن امکان طراحی و تولید دیگ با فشار بالاتر، تا ۲۵ اتمسفر وجود خواهد داشت (فشار بالاتر از ۲۰ برای بویلر های فایرتیوب توصیه نمی شود).
•    این بویلر دارای سه پاس کامل حرارتی مطابق استاندارد های بین المللی و ملی با راندمان بالا می باشد که سبب صرف جویی در مصرف سوخت در آن شده است.
•    وت بک بودن طراحی دیگ بخار ظرفیت بالا سبب افزایش سطح حرارتی و در نتیجه راندمان دیگ بخار شده است.
•    این بویلر بخار از امکان نصب اکونومایزر برخوردار می باشد که این امر باعث شده تا بتوان راندمان حرارتی آنرا به حدود ۹۵ درصد افزایش داد.
•    شاسی و پایه های زینی بویلر بخار به نحوی طراحی شده است که نیازی به فونداسیون مخصوص ندارد.
•    پکیج بودن بویلر و تجهیزات آن، امکان نصب و انتقال آنرا به سادگی امکان پذیر نموده است.
•    این دیگ بخار از ویژگی کنترل تمام اتوماتیک کارکرد و تولید بخار برخوردار است و همچنین امکان نصب سیستم های PLC و مانیتورینگ نیز وجود دارد.
•    در این نوع بویلر امکان طراحی و نصب سوپر هیت در بین پاس های حرارتی ۲ و ۳ وجود دارد.
 
مواد اولیه
1.    ورق های فولادی: ورق های مصرفی در ساخت مخزن و اجزاء تحت فشار دیگ بخار ظرفیت بالا مطابق استاندارد ۴۲۳۱ فقط از ورق های آلیاژی منگنزدار که با استاندراد انگلیسی BS 1501 مطابقت داشته باشند، استفاده می گردد.
توجه : این ورق های فولادی آلیاژی کاملا مورد تایید شرکت بازرسی و اداره استاندارد و با اخذ گواهی از آزمایشگاه متالوژی به مشتری ارائه می گردد.
2.    لوله های عبور دود (لوله های آتش) : این لوله ها مطابق استاندارد ۴۲۳۱ از نوع بدون درز و آتشخوار و مطابق با استانداردهای BS 3059 & BS3601،از لوله های St35.8 مطابق با استاندارد آلمانی استفاده می گردد.
توجه : این لوله های آلیاژی کاملا مورد تایید شرکت بازرسی و اداره استاندارد و با اخذ گواهی از آزمایشگاه متالوژی به مشتری ارائه می گردد.
3.    میل مقاوم های مصرفی : از نوع آلیاژی و مورد تایید شرکت بازرسی و اداره استاندارد و با اخذ گواهی از آزمایشگاه متالوژی می باشند.
4.    لوله های نازل های تحت فشار : از نوع مخصوص مخازن تحت فشار و مورد تایید استاندارد می باشند.
5.    فلنج های مصرفی : از انواع PN و یا ASTM استاندارد و کاملا تایید شده توسط گواهی معتبر می باشند.
6.    پیچ و مهر ه های مصرفی : از نوع استاندارد ASTM و دارای تاییدیه از کارخانه جات معتبر می باشند.
7.    مواد مصرفی در عایق کاری : از بهترین مواد مهندسی ایزولاسیون رایج در کشور و مورد تایید استاندارد می باشند.
8.    روکش دیگ ها : از ورق های استیل می باشند.
 

پارامترهای مهم در انتخاب دیگ بخار استاندارد و با ضمانت

فرآیند ساخت
•    برشکاری و سوراخکاری ها با استفاده از تجهیزات مورد تایید شرکت بازرس فنی و اداره استاندارد انجام می شوند.
•    جوشکاری ها مطابق با دستورالعمل یا WPS و مطابق الزامات استاندارد و به صورت کاملا فرآیندی و کنترل شده انجام می شوند.
•    تست های غیرمخرب جوشکاری ( NDT) زیر نظر کارشناس مورد تایید اداره استاندارد انجام می شوند.
•    تست هیدرواستاتیک (تست با آب) در حضور بازرس فنی و کارشناس اداره استاندارد و طبق دستورات و الزامات اداره استاندارد انجام می شوند.
•    مواد مصرفی در عایقکاری بدنه دیگ در خصوص کاهش اتلافات حرارتی از بهترین مواد مورد تایید و استاندارد استفاده می گردد.
•    برای روکش دیگ نیز از ورق های استیل استفاده می گردد.
 
تجهیزات
•    مشعل دیگ : معمولاً از نوع گازوئیلی یا دوگانه سوز و یا نوع دیگر و همچنین از محصولات تولیدی کارخانه جات معتبر مانند پارس، کاوه، ایران رادیاتور و گرم ایران، که بسته به نوع نیاز و مصرف مشتریان تعیین می گردد.
•    پمپ تغذیه: بسته به سفارش از انواع لوارا و پنتکس ایتالیایی و یا گرانفارس مورد استفاده قرار می گیرند.
•    کنترل سطح آب (لول کنترل) : از نوع مک دانل آمریکایی و یا فانتنی ایتالیایی و در ظرفیت های بالا از نوع موبری آمریکایی
•    کنترل فشار (پرشر سوئیچ) : از نوع هانی ول آمریکایی
•    شیرآلات مصرفی: از نوع ماو آلمانی و اشتعال اراک و سایر شرکت های معتبر مورد تایید
•    تابلوی کنترل فرمان تمام اتوماتیک : این قسمت که به عنوان مغز متفکر دیگ، بااعمال دستورات قطع و وصل به پمپ و مشعل کارکرد اتومات دیگ بخار را مقدور میسازد خود شامل قطعات و اجزاء ذیل می باشد:
کلید استارت استاپ، کلید فرمان، کنترل فاز، فیوز سه فاز، کلید مینیاتوری، آژیر خبر، کنتاکتور ها، چراغ های سیگنال. که قطعات از نوع تله مکانیک و یا ال جی، بسته به نوع سفارش توسط مشتریان، تهیه و مونتاژ می گردند.