فروش انواع مبدل حرارتی چیست تا 30 درصد تخفیف قیمت خرید

فروش انواع مبدل حرارتی چیست تا 30 درصد تخفیف قیمت خرید

مجموعه عظیم مشهد بخار با افتخار اعلام می نماید که کلیه انواع مبدل حرارتی چیست را با ارزانترین قیمت در بین کارخانجات تولید کننده تا 20% تخفیف ویژه در بازار ایران و جهان در اختیار خریداران قرار می دهد در این مقاله به موضوعات مبدل حرارتی استخر-مبدل حرارتی استخر چیست-مبدل حرارتی u شکل-مبدل حرارتی لاملا-عکس انواع مبدل حرارتی-مبدل حرارتی صفحه ای-مبدل حرارتی هوا خنک که تخصص مجموعه بزرگ مشهد بخار می باشد خواهیم پرداخت.


مهمترین و اساسی ترین نکاتی که باید در هنگام خرید مبدل حرارتی لوله ای در نظر گرفته شود را بیان نمایید.

 فروش انواع مبدل حرارتی چیست تا 30 درصد تخفیف قیمت خرید

هنگام خرید مبدل حرارتی لوله‌ای، برخی نکات مهم و اساسی را در نظر بگیرید:

 

1. نوع مبدل حرارتی: نوع مبدل حرارتی لوله‌ای را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. مبدل‌های حرارتی لوله‌ای مختلفی وجود دارند، از جمله مبدل‌های صنعتی، آبگرمکن‌ها، تبدیل‌کننده‌ها و غیره. بسته به کاربرد موردنظر خود، مبدل حرارتی مورد نیاز را انتخاب کنید.

 

2. نوع سیالات: نوع سیالاتی که در مبدل حرارتی لوله‌ای استفاده خواهد شد را بشناسید. این مورد می‌تواند شامل آب، روغن، بخار و سایر سیالات باشد. بررسی دما، فشار و خواص سیال مورد استفاده بسیار مهم است. مطمئن شوید که مبدل حرارتی تحمل دما و فشار سیال را دارد.

 

3. ظرفیت حرارتی: ظرفیت حرارتی مبدل حرارتی لوله‌ای، میزان حرارتی است که می‌تواند به طور مداوم از سیال ورودی به سیال خروجی منتقل کند. این ظرفیت باید با نیاز حرارتی سیستم شما همخوانی داشته باشد. بررسی ظرفیت حرارتی مبدل حرارتی و تطابق آن با نیازهای سیستم خود را بررسی کنید.

 فروش انواع مبدل حرارتی چیست تا 30 درصد تخفیف قیمت خرید

مشهد بخار هم اکنون با بیش از 40 سال سابقه درخشان در طراحی و تولید انواع دیگ بخار – دیگ روغن داغ – دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز فعالیت دارد در این مطلب به موضوعات متنوع مبدل حرارتی استخر-مبدل حرارتی استخر چیست-مبدل حرارتی u شکل-مبدل حرارتی لاملا-عکس انواع مبدل حرارتی-مبدل حرارتی صفحه ای-مبدل حرارتی هوا خنک خواهیم پرداخت . ضمنا ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع مبدل حرارتی چیست باضمانت و خدمات پس از فروش و 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی دانشگاه ها کارخانجات هتل ها و ... می باشیم.

مجموعه عظیم مشهد بخار همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع مبدل حرارتی چیست در خدمت شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مبدل حرارتی استخر-مبدل حرارتی استخر چیست-مبدل حرارتی u شکل-مبدل حرارتی لاملا-عکس انواع مبدل حرارتی-مبدل حرارتی صفحه ای-مبدل حرارتی هوا خنک با ما همراه باشید . ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار با بیش از 40 سال سابقه درخشان کلیه تولیدات خود را در بازارهای داخلی و خارجی با بهترین متریال برای مشتریان خود تدارک دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از مبدل حرارتی چیست را در مجموعه مشهد بخار بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد. 

مبدل حرارتی چیست؟

مبدل حرارتی (heat exchanger) جز تجهیزاتی است که برای انتقال حرارت بهینه از یک محیط به محیط دیگر به کار می‌رود. مبدل‌های حرارتی حرارت را بین دو یا چند جریان سیال که درون دستگاه جریان دارند منتقل می‌کنند.

مبدل‌های حرارتی در صنایع زیادی همانند فرآیند، نیروگاه، تهویه مطبوع، تبرید، برودت، بازیافت حرارت و صنایع ساخت و تولید دارند. در صنایع نیروگاهی انواع زیادی از بویلرهای فسیلی، بخار‌سازهای هسته‌ای، کندانسورهای بخاری، ری‌ژنراتورها و برج‌های خنک کن به کار می‌روند. در صنایع فرآیندی، مبدل‌های جریان دو فاز برای تبخیر، تقطیر، انجماد کریستال و به عنوان بسترهای سیال‌سان (fluidized beds)‌ با واکنش‌های کاتالیستی به کار می‌روند. سیستم‌های تهویه مطبوع و تبرید نیاز به کندانسور و اواپراتور دارند.

مبدل های حرارتی با اینکه کوچک و بی اهمیت بنظر می رسند بر سود آوری و اقتصادی شدن فرآیند تولید تاثیر بسزایی دارند زیرا میزان مصرف انرژی که از طریق سوخت تامین می شود و درصد بالایی از هزینه یک کارخانه را تشکیل می دهد مستقیما به بازده و عملکرد سیستم های حرارتی یک واحد بستگی خواهد داشت. به همین دلیل با پیشرفت تکنولوژی،روشهای جدیدی برای حداقل کردن میزان انرژی مصرفی در کارخانجات ابداع گردیده است که هنگام طراحی یک کارخانه باید در نظر گرفته شود.

در مبدل‌های حرارتی معمولاً دو سیال بدون تماس جرمی با یکدیگر تبادل حرارت می‌کنند. سیال سرد تر در تماس با سیال گرم انرژی حرارتی گرفته و دمای آن بالا می‌رود و در عوض سیال گرم تر با از دست دادن حرارت، سرد می‌شود. این تبادل بر اساس اصول ابتدایی انتقال حرارت یعنی رسانش گرمایی و همرفت قابل توصیف است. در مبدل‌ها در حالت ایده‌آل و بدون در نظر گرفتن پرت انرژی، مقدار گرمایی که سیال گرم از دست می‌دهد و مقدار گرمایی که سیال سرد می‌گیرد برابر بوده و طبق رابطه بنیادی زیر برای هر سیال قابل محاسبه است.

 فروش انواع مبدل حرارتی چیست تا 30 درصد تخفیف قیمت خرید

نوع متداول دیگر مبدل گرمایی پوسته-لوله‌ای (shell & tube heat exchangers) است بر حسب تعداد پاس های پوسته و لوله، این مبدل ها انواع مختلفی دارند و ساده ترین آنها که دارای یک پاس پوسته و یک پاس لوله است در شکل نشان داده شده است. معمولاَ دیوارک هایی نصب می شوند تا با ایجاد تلاطم و ایجاد مؤلفه سرعت عرضی در جریان ضریب جابجایی سیال در سمت پوسته افزایش یابد. مبدل های گرمایی دیوارک دار معمولا با یک پاس پوسته و دو پاس لوله و دو پاس پوسته و چهار پاس لوله تولید می شوند.

در مبدل های حرارتی پوسته و لوله دارای بافل (صفحات هدایت کننده جریان)، جریان سمت پوسته به صورت متقاطع با لوله ها در بین دو بافل مجاور جهت داده می شود و در حالیکه از فاصله ما بین دو بافل به فاصله بعدی منتقل می شود، موازی با لوله ها، جهت می یابد. اهداف اصلی طراحی، در این مبدل ها در نظر گرفتن انبساط گرمایی پوسته و لوله ها، تمیز کردن آسان مجموعه، و در صورت با اهمیت نبودن سایر جنبه‌ها، کم هزینه ترین روش ساخت و تولید آنهاست.

در مبدل های پوسته و لوله با صفحه لوله های ثابت، پوسته، به صفحه لوله، جوش شده است و هیچ گونه دسترسی به خارج از دسته لوله، برای تمیزکاری وجود ندارد. این انتخاب کم هزینه و دارای انبساط گرمایی محدود است. مبدل های پوسته و لوله با دسته لوله U شکل دارای کم هزینه ترین ساختار است، زیرا فقط به یک صفحه لوله نیاز است. سطح داخلی لوله ها به دلیل خم U شکل تند، نمی توانند با وسایل مکانیکی تمیز شود. در این مبدل‌ها تعداد زوجی از گذرهای لوله به کار می رود ولی محدودیتی از نظر انبساط گرمایی وجود ندارد.

چندین طرح ایجاد شده اند که به صفحه لوله امکان می‌دهند تا شناور باشد (یعنی بتواند با انبساط گرمایی، حرکت کند). نوعی کلاسیک از طراحی سر شناور در شکل نشان داده شده است که بیرون کشیدن دسته لوله ها را از پوسته با حداقل جداسازی قطعات، ممکن می سازد. به این نوع مبدل ها برای واحدهایی با تشکیل زیاد رسوب، نیاز می باشد. هزینه این مبدل ها زیاد است. آرایش های مختلف جریان در سمت پوسته و سمت لوله، بسته به وظیفه گرمایی (ظرفیت گرمایی)، افت فشار، سطح فشار، تشکیل رسوب، شیوه های ساخت و هزینه بری، کنترل خوردگی و مسائل تمیز کاری، استفاده می شوند. بافل ها در مبدل های پوسته و لوله برای افزایش ضریب انتقال گرما در سمت پوسته و برای نگه داشتن لوله ها استفاده می گردند.

مزایای مبدل های پوسته و لوله را می شود به شرح زیر نام برد:

1-      در حجم کم ایجاد سطح بزرگی برای انتقال حرارت می کنند.

2-      طراحی مکانیکی خوبی دارند.

3-      روش ساخت تثبیت شده خوبی دارند.

4-      قابلیت استفاده برای دامنه وسیعی از مواد را دارند.

5-      به راحتی تمیز می شوند.

مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای

مبدل حرارتی صفحه‌ای اساساً با توجه به سادگی نت و با توجه به نیازهای صنایع غذائی در دهه ۱۹۳۰ ابداع شد و طراحی بهینه آن در دهه ۱۹۶۰ با تکامل موثرتر هندسه صفحات، مونتاژ اجزا و مواد بهینه تر برای ساخت واشرهای مورد استفاده در این نوع مبدل‌ها کارآمدتر از گذشته مورد بازبینی قرار گرفت و موارد استفاده از آنها به تمامی صنایع راه پیدا کرد و توانسته است از رقیب خود (مبدل‌های لوله‌ای) پیشی بگیرد. به دلیل تنوع بسیار زیاد محدوده‌های طراحی این نوع مبدل‌ها که در نوع صفحات و آرایش آنها قابل بررسی است عملاً شرکت‌های سازنده آنها اطلاعات محرمانه طراحی را اعلام نمی‌کنند.

فروش انواع مبدل حرارتی چیست تا 30 درصد تخفیف قیمت خرید

مبدل‌های صفحه‌ای واشردار تشکیل شده است از تعدادی صفحه نازک با سطح چین دار و یا موج دار که جریان سیال گرم و یا سرد را از هم جدا می‌کنند. صفحات دارای قطعاتی در گوشه‌ها هستند و به نحوی چیدمان شده‌اند که دو سیال عامل به صورت یک در میان میان صفحات جریان دارند. طراحی و واشربندی بهینه این امکان را فراهم می‌کند که مجموعه‌ای از صفحات در کنار یگدیگر تشکیل یک مبدل صفحه‌ای مناسب را بدهند. مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای معمولاً در جریان سیالاتی با فشار پائین تر از ۲۵bar و دمای کمتر از ۲۵۰ درجه محدود می‌شوند. از آنجا که کانال‌های جریان کاملاً کوچک هستند جریان قوی گردابه‌ای و توربولانس موجب بزرگ بودن ضرایب انتقال حرارت و افت فشارها می‌گردد؛ به علاوه بزرگ بودن تنش برشی موضعی باعث کاهش تشکیل رسوب می‌شود. واشرها از نشتی سیال به بیرون از مبدل جلوگیری می‌کنند و سیال‌ها را در صفحات به شکل مورد نظر هدایت می‌نمایند. شکل جریان عموماً به نحوی انتخاب می‌شود که جریان سیال‌ها خلاف جهت یکدیگر باشند.

مبدل های صفحه ای حلزونی یا مارپیچ

صفحه ای حلزونی با پیچاندن دو صفحه بلند موازی به شکل یک حلزونی و با استفاده از مندرل و جوش دادن لبه های صفحات مجاور به صورتی که یک کانال را تشکیل دهند، شکل داده می شود. در هر یک از دو مسیر حلزونی یک جریان ثانویه ایجاد می شود که انتقال حرارت را افزایش و تشکیل رسوب را کاهش می دهد. این نوع مبدل های حرارتی بسیارفشرده هستند و طبعا گران قیمت تمام می شوند. سطح انتقال حرارت برای این مبدل ها درمحدوده ۰٫۵ تا m۲۵۰۰ و فشارکارکرد تا ۱۵ بار و دمای ۵۰۰ درجه سانتیگراد می باشد. این نوع مبدل بیشتر در کاربرد سیال لجن آلود، مایعات لزج و مایعاتی با ذرات جامد معلق شامل ذرات بزرگ و جریان دو فازی مایع – جامد استفاده می شود. چون این مبدل ها توانایی زیادی در خود تمیز کنی و کم کردن رسوب گیری دارند.

از معایب و مزایای این نوع از مبدل‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

معایب:

۱- به دلیل کوچک بودن لوله مارپیچ تعمیر و جوشکاری آنها مشکل و زمان بر است

۲- به دلیل مارپیچ بودن لوله ها تمیز کردن آنها عملا مشکل است

مزایا:

۱- راندمان بالا

۲- مونتاژ آسان

۳- مقاومت مکانیکی در مقابل انبساط و انقباض

۴- مناسب برای دبی های کم و بارهای حرارتی پایین

مبدل های حرارتی هوا خنک

کولر های هوایی، مبدل هایی هستند که در آنها سیال فرآیندی با جریان هوا خنک می‌شود. در این مبدل ها بخارات گرم درون مجموعه ای از لوله ها که به صورت افقی کنار هم قرار گرفته اند توزیع می شود. جداره خارجی لوله ها به پره مجهز شده است تا سطح انتقال حرارت بین سیال داخل لوله ها با هوای خنک افزایش یابد.

این مبدل ها از نظر شکل جریان، از نوع متقاطع می باشند که جریان هوای لازم برای خنک کردن سیال داخل لوله ها به وسیله یک فن تامین می شود . اگر این فن بالای لوله ها قرار گیرد به آن مکشی و اگر پایین لوله ها قرار گیرد به آن دمشی گویند . نوع مکشی به علت ایجاد توزیع یکنواخت جریان هوا بازدهی بیشتری دارد. در نوع مکشی اگر موتور گرداننده نیز به همراه فن در بالای لوله ها قرار گیرد به علت قرار گرفتن در معرض هوای گرم زودتر مستهلک می شود. برای رفع این مشکل می توان نیرو را با استفاده از شفت به فن انتقال داد و موتور را در محل مناسب تری قرار داد.

فروش انواع مبدل حرارتی چیست تا 30 درصد تخفیف قیمت خرید

 اگر به دنبال با کیفیت ترین محصولات هستید میتوانید تمامی درخواست های خود را از مرجع تخصصی مشهد بخار ، بزرگترین عرضه کننده ی دیگ بخار ، آبگرم و دیگ روغن داغ با سابقه ای درخشان در این حرفه داشته باشید و مطمئن باشید که خاطره خوشی از خرید خود در سابقه کاریتان به ثبت میرسانید .

مبدل حرارتی استخر

مبدل حرارتی استخر به وسیله ای گفته می شود که به منظور انتقال دادن حرارت بهینه از یک سیال به سیالی دیگر و به صورت غیر مستقیم استفاده می شود. مبدل حرارتی پوسته و لوله یک مبدل بسیار مناسب برای استخر و جکوزی می باشد که دو جنس لوله مسی و استنلس استیل ساخته می شود. در مبدل های حرارتی پوسته و لوله جریان از درون لوله های صاف عبور کرده و جریان دیگر در میان و اطراف تیوپ ها و همچنین در داخل پوسته در حرکت است و توسط بافل ها در مسیری مشخص هدایت می گردد.

مبدل های آب به پر کاربردترین و ساده ترین روش به منظور گرم کردن آب استخرها محسوب می شوند. مبدل های حرارتی به طور کلی از دو مدار گردش سیال برخوردار هستند که در یکی از آنها، آب حاصل از تجهیزات مولد و در مدار دوم آب گرم لازم که همان آب استخر می باشد گردش پیدا می کند. بنابراین به منظور گرم کردن آب استخر مبدل های حرارتی با دو مدار گردش مورد استفاده قرار می گیرد که در یک طرف آب گرم بویلر و در طرف دیگر آب استخر در حال جریان می باشد.

 حال که با مبدل هایی همچون مبدل های u شکل و نظیر آنها آشنا شدیم ، میدانیم که انتخاب مبدل با کیفیت نقش بسزایی دارد و سوال اینجاست که بهترین مبدل با اقتصادی ترین قیمت در کدام شرکت موجود است؟ شرکت مشهد بخار ، بزرگترین عرضه کننده ی دیگ های بخار و آبگرم مفتخر است تا خیال شما را از این بابت راحت کند و تمامی انتظارات شما از یک خرید ایده آل را برآورده کند .

مبدل حرارتی استخر چیست

انتقال حرارت یکی از مباحث بسیار مهم و پرکاربرد در دانشگاه و همچنین در صنعت می باشد. مبدلهای حرارتی را می توان پرکاربردترین عضو در فرآیندهای شیمیایی دانست که در اکثر بخش های صنعتی قابل ملاحظه است. مبدل های حرارتی وسایلی هستند که موجب انتقال انرژی گرمایی دو سیال یا چند سیال متفاوت در دماهای متفاوت می شوند. این عملیات می تواند بین گاز-گاز و مایع- مایع و یا مایع-گاز انجام گیرد.

فروش انواع مبدل حرارتی چیست تا 30 درصد تخفیف قیمت خرید

به طور کلی مبدل های حرارتی به منظور خنک کردن سیال گرم و یا گرم کردن سیال با دمای کمتر و یا هر دو این موارد، مورد استفاده قرار می گیرند. صنایع بسیاری در ارتباط با بحث طراحی و ساخت مبدل های گرمایی مشغول به فعالیت هستند و همچنین، دروس مختلفی در دانشگاه ها تحت عناوین گوناگون در زمینه طراحی مبدلهای حرارتی ارایه می گردند. تحقیق حاضر در رابطه با انتقال حرارت یک مبدل پوسته لوله ای که از نوع یوشکل و تک فاز بوده، می باشد. ترسیم هندسه و همچنین شبکه زنی این مبدل در نرم افزار گمبیت انجام شده و تحلیل آن توسط نرم افزار انسیس فلوینت انجام گردیده است. نتایج بدست آمده با نتایج طراح که از نرم افزار اسپن بدست آمده مقایسه می گردد. و همچنین نوع جریان نیز به صورت سه بعدی و آشفته بوده و از مدل آشفتگی کی امگا-اس اس تی استفاده شده است.

 شما میتوانید مبدل حرارتی مد نظر خود را از شرکت با سابقه ای بنام مشهد بخار که تا به حال بزرگ ترین عرضه کننده ی دیگ های بخار بوده است تهیه کنید .

مبدل حرارتی صفحه ای

یک مبدل حرارتی صفحه ای از مجموعه ای از صفحات موازی و اعوجاج دار تشکیل شده است که در کنار هم قرار گرفته و کانال های عبور سیال را شکل می دهند. صفحات که معمولا از جنس استنلس استیل هستند توسط واشرهای لاستیکی مخصوص، کانال های آب بندی شده ای را به وجود می آورند. اعوجاج صفحات منجر به آشفتگی جریان حتی در سرعت های بسیار پایین می گردد. در نتیجه، ضریب انتقال حرارت نسبت به کانال صاف و همچنین لوله به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. در مقابل این افزایش انتقال حرارت، افت فشار نیز افزایش پیدا می نماید. مبدل های صفحه ای رایج ترین نوع مبدل های حرارتی فشرده هستند و از همین جهت در صنایع غذایی و سایر مصارف بهداشتی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

و یکی دیگر از محصولات شرکت ، مبدل حرارتی هوا خنک میباشد که شرکت مشهد بخار ، بزرگترین عرضه کننده ی دیگ های بخار افتخار این را دارد با کیفیت ترین نوع این محصول را در اختیار مشتریان ارجمند این شرکت قرار دهد .

مبدل حرارتی هوا خنک

مبدل حرارتی هوا خنک یا Air – Cooled Heat Exchanger، نوعی مبدل حرارتی بسیار پرکاربرد است که بر اساس انتقال حرارت میان سیال و هوا کار می کند. این نوع مبدل با علامت اختصاری ACHE نشان داده می شود و یکی از تجهیزات برج های خنک کننده یا Cooling Towers در صنایع به شمار می رود. این نوع مبدل ها از پرکاربردترین مبدل های حرارتی در صنایع هستند .

در مناطقی که تهیه آب به عنوان منبع سرمایش مقدور نبوده و یا پر هزینه می باشد ، بهترین و اولین گزینه برای تامین سرمایش مورد نیاز ، استفاده از مبدل های حرارتی هوا خنک ( کولر هوایی ) است. در این مبدل، حرارت از یک سیال دریافت شده و سپس به هوا خارج می گردد. البته در مورد نحوه عملکرد این نوع مبدل های حرارتی، تفاوت زیادی میان خارج شدن حرارت به هوا و انتقال حرارت به آب وجود دارد.

از این مبدل نیز همانند یک مبدل حرارتی پوسته و لوله در برج خنک کننده در پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی استفاده می شود. یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزیت های استفاده از مبدل حرارتی هوا خنک در فرآیندهای صنعتی این است که این مبدل ها به آب نیازی ندارند؛ این جمله به آن مفهوم است که پروژه های صنعتی با ظرفیت بالای خنک کنندگی لازم نیست در نزدیکی منابع آبی برای خنک سازی ساخته شوند. در حقیقت، یک مبدل حرارتی هوا خنک می تواند به عنوان یک کولر هوایی، نقش خنک کنندگی فرآیندها را ایفا کند. 

فروش انواع مبدل حرارتی چیست تا 30 درصد تخفیف قیمت خرید

مبدل حرارتی چیست؟

مبدل حرارتی (Heat Exchanger) یک دستگاه مهندسی است که برای انتقال حرارت از یک مایع به مایع دیگر یا از یک مایع به هوا یا معکوساً استفاده می‌شود. هدف اصلی مبدل حرارتی انتقال حرارت بین دو جریان مختلف (مایع یا گاز) بدون ترکیب دو جریان به یکدیگر است. این انتقال حرارت معمولاً برای گرمایش، سرمایش، تبدیل انرژی، یا کنترل دما در فرآیندهای مختلف صنعتی انجام می‌شود.

مبدل حرارتی‌ها در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف طراحی می‌شوند و از مواد مختلفی مانند فولاد ضد زنگ، مس، آلومینیوم و غیره ساخته می‌شوند. اصول عملکرد مبدل حرارتی‌ها می‌تواند متفاوت باشد، اما دو مدل عمده عبارتند از:

مبدل حرارتی تبادل حرارت لوله به لوله (Shell and Tube Heat Exchanger): در این نوع مبدل حرارتی، یک سیلندر (شل) دارای یک دسته لوله درونی است. یک جریان مایع یا گاز در داخل لوله‌ها جریان دارد و دیگر جریان در فضای محیطی بین لوله‌ها حرکت می‌کند. حرارت از جریان داخلی به جریان خارجی یا برعکس منتقل می‌شود.

مبدل حرارتی تبادل حرارت صفحه‌ای (Plate Heat Exchanger): در این نوع مبدل حرارتی، حرارت بین دو صفحه فلزی مسطح انتقال می‌یابد. این صفحات فلزی با فاصله کم از یکدیگر قرار داده می‌شوند و مایع‌ها در میان آن‌ها جریان دارند. این نوع مبدل حرارتی عمدتاً برای اپلیکیشن‌هایی که نیاز به کارایی بالا و فضای کمتری دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مبدل حرارتی‌ها در انواع مختلفی از جمله خنک‌کننده‌ها، گرم‌کننده‌ها، تبادل‌گرهای گاز-مایع و مایع-مایع، و تجهیزات حرارتی مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها در صنایع مختلف از جمله صنعت نفت و گاز، صنایع شیمیایی، تولید انرژی، صنایع غذایی، و صنایع تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فروش انواع مبدل حرارتی چیست تا 30 درصد تخفیف قیمت خرید

در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار تمام تلاش خود را به کار گرفته اییم تا بتوانیم هر نوع از دیگ بخار – دیگ روغن داغ – دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز را با ارزانترین قیمت و تا 20% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر کارخانجات فعال در ایران طراحی و تولید نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. مجددا توصیه اکید داریم حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از دیگ بخار – دیگ روغن داغ – دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی و ... را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های - - 09152152481 تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.